Karriereutvikling og din vei videre

Koronasituasjonen har ført til store omveltninger for oss alle. Ikke minst i arbeidslivet. Mange har blitt permittert og enda flere lever med usikkerhet omkring egen jobbfremtid og karriere. I en slik situasjon kan det være nyttig å få hjelp til å komme videre. Å søke jobb og nye muligheter kan være en utfordring i seg selv. Arbeidsledighet og usikkerhet rundt jobb påvirker oss mye. Derfor har vi utviklet et konsept som handler om din karriere i utfordrende tider, «Min vei videre»

Assessit har hjulpet mange mennesker videre, også i vanskelige situasjoner som ved nedbemanning, konjunkturnedgang og omstilling. Gjennom en systematisk tilnærming og gode, konkrete verktøy har vi sett hvordan de aller fleste kommer seg videre, også i jobbsammenheng. Såkalte «outplacement» pakker har vært en del av vår portefølje i lang tid. I dag kreves det andre og tilpassede tiltak og vi har kalt vår tilnærming «Min vei videre». Vårt unike samarbeid med headhuntere gjør at du både får innsikt i rekrutteringsprosesser, trene på intervjusituasjoner og gode tilbakemeldinger på hvordan du kan komme deg videre. Vi tilbyr jobbcoaching som gir individuell oppfølging og mobilisering til handling.

I Assessit har vi en styrkebasert tilnærming bygget på det vi vet om effekten av positiv psykologi og fokus på egne styrker, fremtidstro, bevisstgjøring og dermed bedre posisjonering for nye muligheter.


Å finne drømmejobben er kanskje ikke det som står i fokus for deg og dine medarbeidere akkurat nå, men det kan tenkes at du vil kunne finne nye muligheter også i en krevende situasjon som dette.

 

Ti gode råd for å finne din egen vei videre:

1. Vær åpen om prosessen du er inne i, inviter folk som vil deg godt, til å støtte deg.

2. Kartlegg dine styrker – hva er det du er god på; personlige egenskaper, ferdigheter, kvalifikasjoner og erfaringer.

3. Finn ut hva som motiverer deg, hva som gjør at du kommer i flytsonen.

4. Be om tilbakemeldinger fra mennesker som kjenner deg.

5. Finn ut dine suksesshistorier, hva har du lykkes med.

6. Gå gjennom CV’en din – sørg for at den er oppdatert og relevant

7. Oppdater referansene dine, om egen situasjon og hva du vil fremover

8. Aktiver nettverket ditt, både det nettverket du er klar over og kanskje også kontakter du ikke har tenkt på før

9. Sjekk markedet for din kompetanse og erfaring, hva finnes der ute.

10. Fokuser på «hele deg», selv om jobb er viktig, bør du også ta vare på deg selv og de rundt deg.

 

Vi har en digital tilnærming og vår individuelle oppfølging støttes av tilgang til relevante artikler, webinar, mulighet for å trene på ferdigheter i en egen simulator, oppdateringer i egen app osv.

Vil du vite mer om hvordan vi i Assessit kan hjelpe deg eller dine medarbeidere videre, ta kontakt med oss på post@assessit.no eller på telefon 22 15 11 00