Simulatorteknologi for morgendagens ledere

Fremtidens ledertrening med gamification

Publisert 12.03.19

Fremtidens ledertrening med gamification

Publisert 12.03.19

Facebook
Twitter
LinkedIn

Assessit som har jobbet i mer enn 15 år med utvikling av ledere og ledergrupper, har nå lansert en spillsimulator som skal bidra til utvikling av norske ledere, Assessit Ledersimulator. Den store satsningen består av en fleksibel løsning der ledere selv bestemmer hvor og når de vil trene. Å anvende «gamification» som metode, øker sannsynligheten for å få ledere til å faktisk trene og utvikle ferdighetene sine.

 

«Engasjerende og morsom måte å trene» på er tilbakemeldingene fra ledere som har testet løsningen. Ledere kan trenes både individuelt og sammen med kolleger, og resultatet er at løsningen stimulerer til refleksjon og god læring, ifølge flere tilbakemeldinger.

Assessit har stått for det faglige innholdet og utarbeidet denne spillsimulatoren i samarbeide med Attensi, Norges ledende selskap innen treningsprogrammer basert på 3D simulering og spillteknologi, Lars Frydenlund, partner og salgsansvarlig hos Assessit forteller at simulatoren er et digitalt verktøy som gir ledere muligheten til aktivt å trene på virkelighetsnære og spesifikke situasjoner når de har behov for dette.

– For den moderne leder og arbeidsplass, er det veldig viktig at slike treningsverktøy og tilbud er fleksible. Vi vet i dag at trening på eget lederskap har en direkte effekt og gir helt målbare resultater, forteller han.

Ledere får riktige forutsetninger for å lykkes

– Teknologien og metoden som er brukt, gjør at man øker sannsynligheten for at den som trener, ønsker å trene på situasjonene flere ganger. Det man søker å oppnå er mengdetrening per person, noe som er en stor fordel både for selve læringen, og ikke minst for virksomheten slik at de får ledere som er bedre rustet til å utføre ledergjerninger i hverdagen sier Halvorsen.

Ifølge ham viser både forskning og erfaringer at en mer morsom tilnærming til trening, kan simulatoren vekke mer engasjement, sammenlignet med mer passive metoder, og gir derfor en grad av indre motivasjon som bedrer læringseffekter.

– Vi ønsker å bedre forutsetningene til å utvikle gode ferdigheter i ledertreningen. Vår samarbeidspartner Attensi er eksperter på spilldesign som bidrar på dette området. Sammen har vi skapt et innovativt, faglig sterkt og etterspurt digitalt verktøy som bidrar til reell trening og målbare resultater. Dette er vi er veldig stolte av, avslutter Halvorsen.

Anders Haugeli Halvorsen
Leder Forretningsutvikling og Innovasjon
ahh@assessit.no 
+47 928 59 930

Anders Haugeli Halvorsen
Leder Forretningsutvikling og Innovasjon
ahh@assessit.no 
+47 928 59 930

Lars Frydenlund
Partner og salgsansvarlig
lfr@assessit.no
+47 901 13 536

Lars Frydenlund
Partner og salgsansvarlig
lfr@assessit.no
+47 901 13 536

%d bloggere liker dette: